Hvordan kan man bruke digitale verktøy for å rekruttere nytilflyttere til regionen?

28. september inviterer Emploi+1000 og InnovArena til inspirasjonsdag om digital rekruttering og omdømmebygging.

– Vi skal sette lys på den helhetlige kundereisen for potensielle jobbsøkere som vil flytte til regionen. Hvor tilgjengelig er informasjonen for dem i dag og hva kan vi gjøre for å løfte den digitale opplevelsen av regionen? Spør foredragsholder Rakel Westrum-Rein i PKOM.

Dagen starter med en innføring av problemstillingen, hvor vi vil se på hvordan regionen oppleves og hvordan stillingsutlysningene når de riktige kandidatene digitalt. Sammen skal vi se på hva som er bra og hvor foten trykker mest.

– Vi har mange arbeidsplasser å fylle, men mangler folk. For å løse dette må vi tenke kreativt, og bruke nye løsninger. Gårsdagens medisin virker ikke på dagens symptomer. Vi må våge å tenke nytt og stort, vi må våge å gjøre ting ingen andre har gjort før. Jeg håper denne inspirasjonsdagen gir oss noen nye tanker og ideer på hvordan vi kan rekruttere flere folk, sier Banksjef i Grong Sparebank, Jon Håvard Solum.

– Emploi+1000 jobber for merkevarebyggingen av regionen og har blant annet mål om å øke forståelsen av at næringsliv, offentlig sektor, frivilligheten og befolkningen sammen bidrar til et positivt omdømme. Denne dagen vil belyse dette og gi oss en ryggsekk av kompetanse og refleksjoner, som vil hjelpe oss på riktig vei, forteller Monika Hansvik, Prosjektleder Bedriftsnettverk Emploi +1000.
– Dette vil være nyttig og opplysende, så jeg håper mange velger å prioritere disse timene med oss, avslutter hun.

Påmelding til inspirasjonsdag gjør du her.
Påmeldingsfrist: 23. september.